HTF
Bachelor Toegepast Filosoof | Onderwijs | Vrije Studierichting
Nieuw: Premaster Toegepast Filosoof

ALGEMENE VOORWAARDEN
Algemene voorwaarden en geschillen
Gedragscode
De Hogeschool voor Toegepaste Filosofie (HTF) is lid van de NRTO, de Nederlandse Raad voor Training en opleiding. Alle leden van de NRTO dienen zich te conformeren aan die beginselen/regels en dus aan die normen en waarden. Deze beginselen staan in onze gedragscodes. Deze beginselen omvatten een aantal procedurele elementen (recht van verdediging, onpartijdigheid) maar ook een aantal inhoudelijke elementen (gelijkheidsbeginsel, eerlijkheid, transparantie, correctheid motiveringsplicht). Alleen dié onderwijs-, opleidings- en trainingsaanbieders kunnen lid van de NRTO worden die voldoen aan de eisen van de gedragscode NRTO en deze gedragscode onderschrijven.
Die beginselen die in de gedragscodes centraal staan zijn:
-
zorgvuldigheidsbeginsel
-
rechtszekerheidsbeginsel
-
redelijkheidsbeginsel
-
betrouwbaarheidsbeginsel
-
kenbaarheidsbeginsel
Lees meer>
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
De student conformeert zich bij inschrijving aan de Algemene Voorwaarden NRTO. De Algemene Voorwaarden Consumenten van de Branchevereniging Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO) zijn tot stand gekomen in overleg tussen de Consumentenbond en NRTO in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en zijn in werking getreden per 11 november 2011. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de onderwijs-, opleidings- en trainingsaanbieder en de afnemer met betrekking tot de educatieve dienst.
Aanvullende bepalingen
De HTF heeft de vastgestelde procedures en voorwaarden m.b.t. inschrijving, uitschrijving, betaling, etc. beschreven in de aanvullende bepalingen. Deze bepalingen worden jaarlijks opnieuw vastgesteld. Op enkele punten zijn de aanvullende voorwaarden, opgenomen in de aanvullende bepalingen, gunstiger voor de klant dan de Algemene Voorwaarden NRTO.
Voorwaarden collegejaar 2022-2023 >
Online onderwijs
De HTF Hogeschool voor Toegepaste Filosofie streeft naar live onderwijs, maar heeft het recht de colleges online aan te bieden, indien dit gewenst is in relatie tot covidmaatregelen. Meer over online-onderwijs>
Interne klachtencommissie
Als de student een klacht heeft kan hij of zij uiteraard terecht bij de betreffende docent of de onderwijscoördinator. Is het verschil van inzicht dusdanig dat een advies of bemiddeling gewenst is van een klachtencommissie (niet persoonlijk betrokken bij het uitvoeren van onderwijstaken of beleidszaken) dan kan de student terecht bij de interne klachtencommissie. De interne klantencommissie wordt gecoördineerd door Mevr. Marianne Vonder, MA.
De contactgegevens en de interne klachtenprocedure zijn via de administratie op te vragen.
- Uw klacht wordt vertrouwelijk behandelend.
- Uw klacht wordt binnen 4 weken afgehandeld.
- De registratie van de afhandeling wordt gedurende 2 jaar bewaard.
Vertrouwenspersoon
Heb je te maken met ongewenst gedrag en vind je het lastig om dit aan de orde te stellen en te stoppen? Voel je je gekwetst, geïntimideerd of zelfs bedreigd en vind je geen oplossing door dit te bespreken met betrokkenen en verantwoordelijken? Vind je dat er sprake is van een misstand? Neem dan gerust contact op met de vertrouwenspersoon van de HTF Hogeschool voor Toegepaste Filosofie. De vertrouwenspersoon vindt het van belang dat onderwijs in alle vrijheid (binnen de regels) en in geborgenheid genoten en gegeven kan worden. De gesprekken zijn strikt vertrouwelijk. Mevr. drs. Niske Verweij vervult de rol van vertrouwenspersoon binnen de HTF. De contactgegevens zijn te vinden op de WIKI-pagina in Teams.
Geschillencommissie
De HTF is via de NRTO aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken. De Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen is ingesteld om geschillen tussen de afnemer en aanbieder te beslechten voor zover de geschillen betrekking hebben op de door het aanbieder te leveren of geleverde diensten en/of zaken.
Er kan een beroep op de geschillencommissie worden gedaan als de interne klachtenprocedure is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid.
Bij de behandeling van een geschil door de onafhankelijke Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen staan de Algemene Voorwaarden en de Gedragscode van de NRTO bij de uitspraak centraal.

